ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:10 | اکتبر05 تهران

حضور آلمان در بخش انرژی ایران

تاریخ: 15:34, 13-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 ژانویه  2016 میلادی برابر با 23 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت های آلمانی برای حضور بخش های بالادست صنعت نفت، اکتشاف و بازار انرژی ایران اعلام آمادگی کرده اند.
بنا بر این گزارش، در ديدار بيژن زنگنه و شرودر همچنين جمعی از مديران عامل و روسای هيئت مديره شرکت های اين بنياد شامل شرکت های نفت و گاز، سامانه‌های ترافيکی، ماشين آلات حفاری، توربين‌های بادی، حمل ونقل زمينی، دريای و هوايی و بازاريابی و سرمايه‌گذاری آلمان حضور داشتند.
شرودر که در راس يک هيئت 27 نفره از مقام‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی دو روز گذشته وارد تهران شد تاکنون با برخی از مقامات ايرانی ديدار و گفتگو کرده است.
آلمان ها نخستين هيئت تجاری بودند که پس از تصويب برجام به رياست معاون صدر اعظم آلمان به ايران آمدند تا همکاری های اقتصادی و سرمايه‌گذاری در بخش های مختلف صنعت و معدن را بنيان گذارند.
بيژن نامدار زنگنه، پس از ديدار با گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان و رئيس بنياد اقتصادی نموف اين کشور در کنفرانسی خبری گفت: در ملاقات امروز با آقای شرودر و هيات عاليرتبه اقتصادی اين کشور توانمندی و علاقه مندی های ايران برای مشارکت با شرکت های آلمانی در بخش انرژی بيان شد.
وی افزود: نکات لازم و فرصت های مناسب برای سرمايه گذاری به اعضای هيات اعلام و تصريح شد: برای موفقيت بيشتر در بازار ايران بايد حتماً يک شريک ايرانی داشته باشند.
وزير نفت با بيان اينکه در نشست امروز، زمينه های همکاری دو کشور در بخش های مختلف نفت و گاز و از جمله پتروشيمی، پالايش و پخش، اکتشاف، حفاری، بهينه سازی مصرف سوخت و مسايل زيست محيطی بررسی شد ضمن اينکه تاکيد کرديم دولت اين کشور بايد برای بيمه فعاليت های اقتصادی شرکت های آلمانی در ايران پوشش مناسب را ايجاد کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: