ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:04 | اکتبر05 تهران

دیدار بشاراسد با وزیر کشور ایران در دمشق

تاریخ: 17:59, 13-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 ژانویه  2016 میلادی برابر با 23 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ايران و سوريه بر نابودي تروريسم تکفيري منطقه تاکيد کردند.
بنا بر این گزارش،  وزير کشور جمهوري اسلامي ايران در دومين روز از سفر خود به سوريه دیروز با بشار اسد رئيس جمهور اين کشور ديدار و گفتگو کرد.
اسد در اين ديدار با تاکيد بر اينکه دو کشور، در اين چند سال بيش از پيش در کنار هم هستند، گفت: سوريه بعد از بحران هايي که در آن بوجود آمد و تروريست ها و حاميان سعي کردند اين کشور را اشغال و تجزيه کنند دوست را از دشمن شناخت و فهميد بايد تا مي تواند با جمهوري اسلامي ايران رفاقت کند.
رئيس جمهور سوريه در ادامه افزود: به طور قطع اگر کمک هاي ايران نبود، سوريه به پيروزي‎هاي گسترده اخير دست نمي‎يافت و منطقه با مصيبت هاي جديد ديگري روبرو بود.
بشار اسد ائتلاف سوريه، ‌ايران، عراق و روسيه را در مقابل ائتلاف شوم غربي ها بسيار مهم و تاثير گذار خواند.
وزير کشور جمهوري اسلامي ايران نيز با بيان اينکه آرزوي همه ما ريشه کني تروريست در منطقه است و بايد براي رسيدن به اين هدف دست به دست بدهيم تاکيد کرد: متاسفانه برخي از کشورهاي منطقه مانند عربستان با اسرائیلی ها و آمريکايي ها هم پياله شده اند و کارشان به جايي کشيده شده است که به اسم اسلام تيشه به ريشه اسلام مي زنند و مزدوري اسرائیلی ها را مي کنند.
دیروز سفر دو روزه وزير کشور جمهوري اسلامي ايران به سوريه پايان يافت و دکتر رحماني فضلي پس از ديدار با بشار اسد و زيارت مرقد مطهر حضرت زينب و حضرت رقيه به تهران باز گشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: