ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:50 | جولای07 تهران

ایران با حضور رییس جمهور از 4 پروژه صنعت هوایی و دفاعی رونمایی کرد

تاریخ: 12:58, 25-08-2014.


تهران. دوشنبه، 25 اگوست 2014 میلادی برابر با 3 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در ایران 4 پروژه صنعت دفاعی-- پهپاد ره‌گیر کرار 4، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر، پهپاد فوتوگرامتری مهاجر4 رونمایی شد. این مراسم  همزمان با هفته دولت و روز صنعت دفاعی با حضور حسن روحانی، رییس جمهورایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی برگزار گردید.
بنابراین گزارش و به نقل از ایسنا، مشخصات مربوط به این 4 پروژه به این شرح است:
پهپاد کرار4 پهپاد مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده دارد. این پهپاد قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی خواهند داشت.
موشک قدیر، قدیرنسل جدیدی از موشک‌های کروز ساخت ایران است که تا برد 300 کیلومتر اهداف دریایی را با قدرت تخریب بالا منهدم می‌کند. این موشک کروز همچون دیگر موشک‌های ساخت ایران امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد. برتری عملیاتی برجسته این موشک امکان پرتاب آن با سامانه‌های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی ایران را افزایش می‌دهد. طراحی و ساخت این موشک در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
موشک کروز دریایی نصر بصیرنیز از خانواده موشکهای کروز دریایی است که علاوه بر توانایی، چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی‌ عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است. این موشک غیر قابل ردگیری توسط رادار، و برای نخستین بار است که بدست دانشمندان وصنعتگران ایرانی ساخته می شود.
پهپاد فوتوگرامتری مهاجر4 (سامانه نقشه‌برداری هوایی) قادر است نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیرنظامی در اختیار کاربران قرار دهد . مهاجر4 نیز پهپاد پیشرفته ای است که برای نخستین بار در خدمت نیروهای مسلح ایران قرار می گیرد و توسط محققان و صنعتگران سازمان‌های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی ساخته شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: