ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:58 | مه15 تهران

گسترش صادرات ایران به اسلوونی

تاریخ: 03:58, 12-01-2016.

تهران. سه شنبه، 12 ژانویه 2016  میلادی برابر با 22 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، برخی شرکت های اسلوونی تمايل به سرمايه گذاری و صادرات محصولات ايرانی به اسلوونی دارند.
بنا بر این گزارش، علی طيب نيا وزیر اقتصاد و بازرگانی ایران در حاشيه ديدار با وزير توسعه اقتصادی و فناوری جمهوری اسلوونی گفت: کشور اسلوونی اگر چه کشوری با جمعيت 2 ميليون نفر است اما دارای اقتصاد صنعتی باز است و نسبت حجم مبادلات تجاری کشور به توليد ناخالص داخلی 120 درصد است و 75 درصد توليد ناخالص داخلی کشور را صادرات تشکيل می دهد.
وی ادامه داد: در گذشته حجم مبادلات تجاری دو کشور به 100 ميليون دلار هم رسيده بود اما در سال های اخير بدليل شرايط تحريم به 16 ميليون دلار کاهش پيدا کرده است.
طيب نيا تصريح کرد: امروز در زمينه توسعه روابط تجاری دو کشور صحبت کرديم و برخی از شرکت های اسلوونی علاقمند به فعاليت در ايران هستند که امروز 4 شرکت در ايران افتتاح کردند.
وی افزود: برخی از اين شرکت ها جزء توليد کنندگان و صادر کنندگان بزرگ اسلوونی هستند و قرار است در داخل ايران توليد داشته باشند. بنابراين بخشی از مذاکرات ما به مسائل سرمايه گذاری و توسعه صادرات محصولات توليدی ايران به کشور اسلوونی بود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای در زمينه های صنعت، کشاورزی، انرژی و همکاری های اقتصادی صورت گرفت و مذاکراتی درباره امضا موافقتنامه سرمايه گذاری صورت گرفت که از ديروز شروع شد و قرار شد در آينده نزديک موافقتنامه همکاری در حوزه سرمايه گذاری و همکاری گمرکی را امضا کنيم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: