ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:16 | مه15 تهران

وزیر کشور ایران با نخست وزیر سوریه در دمشق دیدار کرد

تاریخ: 06:58, 12-01-2016.

تهران. سه شنبه، 12 ژانویه 2016  میلادی برابر با 22 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در اين ديدار وائل حلقی سفر رحمانی فضلی را در نزديک شدن مناسبات تهران - دمشق بسيار موثر خواند
بنا بر این گزارش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزير کشور جمهوری اسلامی ايران در ادامه سفر دو روزه خود به سوريه با نخست وزير اين کشور ديدار کرد.
در اين ديدار وائل حلقی سفر رحمانی فضلی را در نزديک شدن مناسبات تهران - دمشق بسيار موثر خواند و گفت: ‌در دنيايی که جبهه گسترده کفار مقابل ملت ها و دولت های مظلوم و برحق تشکيل شده و به نام اسلام، جنايت می کنند ابرقدرتی مانند ايران در منطقه به کمک کشورهای مظلوم شتافته و اين برای ما بسيار خوشحال کننده است.
نخست وزير سوريه گفت:‌ هر جبهه ای که ايران به کمک دولت و ملتش شتافت، پيروزی را به ارمغان آورد و اکنون صاحب پيروزی هايی شگفت انگيز در يمن،‌عراق و سوريه هستيم.
وی تاکيد کرد: ايستادگی ها و پايداری های مردم منطقه با پشتيبانی های ايران نشانگر نقش اساسی ايران به عنوان طلايه دار محور مقاومت است، ابرقدرتی در منطقه است که حامی مظلومان و ملت هايی است که پذيرای ظلم و استبداد و نيرنگ نيستند.
وزير کشور جمهوری اسلامی ايران نيز گفت: ‌ايران خود را موظف به حمايت از کشورهايی می داند که می خواهند در کشورهای پر از ظلم امروز مستقل و آزاد زندگی کنند.
هر کشوری که بخواهد روی پای خود بايستد و رو در روی جنايت، ‌خيانت،‌ آدم کشی و ظلم و با سياست های ظالمانه آمريکا، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه مقابله کند ايران پشتيبان او خواهد بود.
در اين ديدار دو طرف بر ارتقای هرچه بيشتر همکاری های دو جانبه تاکيد کردند.
رحمانی فضلی قرار است پس از ديدار با نخست وزير سوريه با رئيس مجلس اين کشور ديدار و درباره مناسبات اين دو کشور بحث و تبادل نظر کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: