ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:28 | مه15 تهران

ایران میزبان کشورهای فارسی زبان

تاریخ: 08:50, 12-01-2016.

تهران. سه شنبه، 12 ژانویه 2016  میلادی برابر با 22 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئيس کميسيون گردشگری و نايب رئيس اتاق اکو ايران در گرگان گفت: اين اجلاس باحضورکشور های فارسی زبان افغانستان و تاجيکستان در گلستان برگزار می شود .
بنا بر این گزارش، رئيس کميسيون گردشگری و نايب رئيس اتاق اکو ايران دیروز در گرگان گفت: اتاق ايران با برگزاری اجلاس کشور های فارسی زبان افغانستان و تاجيکستان در گلستان موافقت کرده است و اين اجلاس به زودی در استان گلستان برگزار می شود .
احمد اصغری افزود: تشکيل دانشکده گردشگری و پليس گردشگری و حمايت از طرح های گردشگری دارای توجيه اقتصادی از جمله برنامه های دولت برای توسعه اين صنعت در گلستان است.
وی 55 درصد گردشگران خارجی را گردشگران زيارت و حوزه سلامت دانست و پيشنهاد کرد در صورت آمادگی گلستان دومين کنگره گردشگری سلامت اکو در گلستان برگزار شود.
نايب رئيس اتاق اکو در ایران تهيه نقشه راه توسعه گردشگری کشور را ضروری دانست و گفت: ايران با 160 کشور مبادله ويزا دارد و در فرودگاه امام خمينی ويزای يک ماهه صادر می شود.
اصغری افزود:  رايزن های اقتصادی و فرهنگی ايران در خارج از کشور هم فعال شده اند تا با معرفی جاذبه های تاريخی و فرهنگی و طبيعی گردشگران را برای سفر به کشور جذب کنند .
اصغری برای حضور درنخستين جلسه کميسيون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر گلستان به گرگان سفر کرده بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: