ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:47 | جولای04 تهران

گسترش روابط اقتصادی ایران و اسلوونی

تاریخ: 07:10, 11-01-2016.

تهران. دوشنبه، 11 ژانویه  2016 میلادی برابر با 21 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزير صنعت ایران گفت: آمادگی داريم روابط اقتصادی و بلند مدت خود را با اسلوونی افزايش دهيم.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده در اين ديدار با اشاره به توانمندی های ایران در بخش های مختلف صنعت، ‌معدنی و تجاری به صنعت خودروسازی پرداخت و گفت: در تلاش هستيم تا طی 10 سال آينده توليدات خود را به 3 ميليون دستگاه در سال برسانيم.
وی همچنين به ديگر ظرفيت‌های کشورش اعم از  الکترونيک، ‌داروسازی، لوازم خانگی،‌ راه اندازی پارک های علم و فناوری، توريسم و خدمات گردشگری،‌ کشاوررزی،‌ صنعت غذا  اشاره کرد  و از امکان برقراری روابط اقتصادی و صنعتی و تجاری دو طرفه دراين زمينه ها ياد کرد.
وزير صنعت،‌ معدن و تجارت ایران تاکيد کرد: ما پس از لغو تحريم ها وارد دوره جديدی می شويم و پس از ايجاد سفارتخانه در ايران روابط کشور توسعه می يابد.
نعمت زاده افزود: ما به دنبال سرمايه گذاری مشترک و بلند مدت با شرکت های کوچک و متوسط اروپايی هستيم و از همکاری با شما استقبال مي کنيم.
همچنين در اين ديدار ازدراوکو پوچی والشک، وزير اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی  ضمن ابراز خرسندی از برقراری اين ديدار گفت: اين ملاقات  علاوه بر اينکه برای ارتقای روابط تاريخی ما بسيار ارزشمند است  در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور نيز بسيار حائز اهميت است.
وی با ابراز خوشحالی از اينکه با هيئت بزرگی از اين کشور در ايران به سر می برد تصريح کرد: ما با 45 نماينده از شرکت های اسلوونی در اينجا حضور داريم که تلاش می کنيم به تعميق و گسترده تر شدن روابط هرچه بيشتر در بخش های صنعتی،‌ معدنی و تجاری دو کشور منجر شود.
به گفته ازدراوکو پوچي والشک،‌ اسلوونی کشوری صادرکننده محور است و اميدواريم سطح روابط تجاری دو کشور ارتقاء پيدا کند.
وی، انرژی،‌ مخابرات،‌ مهندسی،‌ خودروسازی،‌ حمل ونقل،‌ گردشگری را از زمينه های همکاری ايران و اسلوانی برشمرد.
وزير اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی افزود: اميدواريم شرايط همکاری دو جانبه مخصوصاً بين بانک های دو کشور فراهم شود اين در حاليست که با راه اندازی شعب شرکت های اسلوانی در ايران مطمئناً روابط فی مابين بهبود خواهد يافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: