ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:56 | جولای04 تهران

مشارکت نفتی ایران و ایتالیا

تاریخ: 07:58, 11-01-2016.

تهران. دوشنبه، 11 ژانویه  2016 میلادی برابر با 21 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت ملی نفت ايتاليا (انی) اعلام کرد بزودی مشارکت جديد نفتی اين کشور با ايران آغاز می شود.
بنا بر این گزارش، کلاديو دسکالتسی، مدير عامل شرکت ملی نفت ايتاليا، که در چند ماه گذشته 4 بار به تهران سفر کرده است، ايران را يکی از کشورهای بزرگ تامين کننده انرژی در جهان نام برد که برای ايتاليا بسيار اهميت دارد.
دسکالتسی گفت: روابط بين ايران و شرکت ملی نفت ايتاليا همواره عالی بوده است اما به دليل تحريم های غرب مجبور به توقف موقتی فعاليت هايمان در ايران شديم. وی افزود: در ديدار با مقامات ايرانی در تهران در مورد همکاری های دو جانبه و مشارکت فعال ايتاليا در پروژه های نفتی و پتروشيمی ايران گفتگو کرديم.
تا پيش از اعمال تحريم‌های بين‌المللی عليه صنعت نفت ایران، شرکت انی ايتاليا يکي از شرکت‌های فعال در صنايع نفت و انرژی ايران بود به طوری که انی ايتاليا در فاز اول و دوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين در منطقه غرب کارون مشارکت و سرمايه گذاری داشته است.
انی يک  شرکت بزرگ شناخته شده نفتي است که در ده ها کشور جهان فعاليت های مرتبط با صنعت نفت دارد. اين شرکت در سال 1953 تأسيس شده و فعاليت آن در ايران از سال 1957 آغاز شد. انی در واقع يک هولدينگ انرژی، است که علاوه بر صنعت نفت، در صنعت برق، انواع فرآورده های نفتی، روغن های صنعتی و ويژه، فرآورده ها و سوخت های خاص در صنعت کشاورزی، محصولات شيميايی و سوخت هوايی فعاليت دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: