ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:24 | جولای04 تهران

انتقاد ظریف از رویکردهای تنش آفرین عربستان سعودی

تاریخ: 09:08, 11-01-2016.

تهران. دوشنبه، 11 ژانویه  2016 میلادی برابر با 21 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزير امور خارجه ایران گفت: اجازه نمی‌دهيم رويکردهای تشنج آفرين سعودی‎ها، تاثير منفی بر حل بحران سوريه بگذارد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل ديپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، دکتر  ظريف دیروز در ديدار نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه با تشريح آخرين تحولات جمهوری اسلامی ايران و عربستان اظهار داشت: آنچه در صحنه تحولات منطقه ای می بينيم رويکرد تشنج آفرين عربستان است و عربستان سعودی با اقدامات تشديد آميز خود درصدد تاثيرگذاری منفی بر بحران سوريه است.
وی افزود: آنها با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ايران در صنعا و مجروح کردن کارمند سفارت رويکردهای منفی خود را پنهان می سازند در حاليکه جمهوری اسلامی ايران در قبال ضرورت حفاظت از سفارتخانه ها مسئولانه عمل می کند.
وزير امور خارجه ایران با تشريح مواضع جمهوری اسلامی ايران در قبال حل بحران سوريه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران در قبال بحران ها همواره مسئولانه و سازنده عمل کرده است و اجازه نخواهيم داد تا رويکردهای تنش آفرينی سعودی، تاثير منفی برای حل بحران سوريه بگذارد و مشکلات مردم سوريه و يمن و اروپا که از طريق مهاجرت مردم مظلوم سوريه درآنجا فزونی يافته تشديد گردد.
آقای دی ميستورا، نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل نيز در اين ديدار گزارشی از آخرين تلاش های خود برای تحقق و اجرای نتايج نشست وين و تعيين ليست معارضين برای مذاکرات با دولت سوريه ارائه کرد.
وی با تشريح سازوکار ها و نتايج توافقات اوليه اظهار داشت: برای رسيدن به ليست های واحد از بين گروه های مختلف معارضين با توجه به تنوع طيف های اجتماعی و سياسی در عرصه سياسی، قومی، مذهبی، جامعه مدنی، استان ها تلاش های متعددی در دستور کار است و نقش ايران را در حل بحران سوريه همواره سازنده ارزيابی می کنيم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: