ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:20 | سپتامبر20 تهران

تاکید ظریف بر همکاری با همسایگان و جهان عرب

تاریخ: 06:06, 08-01-2016.

تهران. جمعه، 8 ژانویه 2016 میلادی برابر با 18 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزير امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ايران خواهان آرامش و همکاری با همسايگان خود است.
بنا بر این گزارش، ‌ محمد جواد ظريف در نشست خبری مشترک با ابراهيم جعفری همتای عراقی خود افزود:  بعد از واقعه تاسف باری که در شنبه شب رخ داد  حتماً جمهوری اسلامی ايران با تمام افرادی که در اين حوزه کوتاهی  يا قانون شکنی کرده اند برخورد جدی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بعد از آن جمهوری اسلامی ايران تمامی اقدامات  لازم را در مقرهای ديپلماتيک از جمله برای کارمندان سفارت سعودی در تهران  و کنسولگری مشهد انجام داد اما باعث تاسف است که دولت سعودی با همان سياست تنش، کار را ادامه داد .
وزير امور خارجه افزود: به همه توصيه می کنيم که تنش  و آتش افروزی عاقبت خوبی برای کسی نخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اينکه ايران همواره خواهان آرامش و همکاری با همسايگان  خود است گفت: جمهوری اسلامی ايران برای جهان عرب به عنوان جزء مهمی از جهان اسلام احترام ويژه قائل و مايل است  ارتباطات مثبت و سازنده ای با جهان عرب داشته باشد و به اين ارتباطات ادامه دهد.
ظريف افزود: همه را دعوت می کنيم به اينکه امروز همه ما نياز داريم به اينکه در برابر خطر افراط  و تروريسم و همچنين خطر فرقه گرايی و ترويج طائفه گرايی متحد شويم.
وی گفت:‌ لازم است به اقداماتی ادامه ندهيم که به اين خطرات بيش از پيش دامن بزند زيرا اين اقدامات برای همه خطرناک است .
ظريف افزود: اين اقدامات برای همه خطرناک است و يقيناً دامنگير کسانی که به اين اتش دامن زده اند خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: