ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:09 | سپتامبر20 تهران

امضای تفاهم نامه همکاری راه آهن ایران و زیمنس آلمان

تاریخ: 07:08, 08-01-2016.

تهران. جمعه، 8 ژانویه 2016 میلادی برابر با 18 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شركت راه آهن جمهوری اسلامی ايران و زيمنس آلمان تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اكل، مديرعامل بخش حمل و نقل زيمنس به همراه هيات همراه با  محسن پورسيد آقايی معاون وزير راه و شهرسازی و مديرعامل شركت راه آهن ديدار و گفتگو كرد و همزمان با آن طرفين تفاهم نامه همكاری امضا كردند.
شركت زيمنس در نظر دارد از طريق انتخاب شركای ايرانی، نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل اقداماتی را انجام دهد.
از آنجايی که راه آهن ايران براساس سند چشم انداز بيست ساله توسعه در نظر دارد برای توسعه حمل و نقل ريلی در بخش های مختلف اقدام كند و شركت زيمنس هم دارای تجربه مفيدی در اين حوزه بوده و همكاری طولانی در تامين تجهيزات ريلی در ايران داشته و علاقه مند به توسعه همكاری با راه آهن ايران است، تفاهم نامه همكاری در بخش های مختلف ريلی امضا كردند.
شركت زيمنس روابط تجاری بلند مدت با مشتريان و شركاء متعدد ايرانی داشته است  كه قابليت افزيش را هم دارد، بنابراين طبق اين تفاهم نامه طرفين توافق كردند تا ضمن همكاری‌های جديد در حوزه ريلی، در زمينه‌های برقی کردن خط ريلی تهران- مشهد، خط پر سرعت تهران - اصفهان، تامين و نگهداری 500 دستگاه واگن مسافری، توسعه و به روز سازی سيستم های راه آهن، آموزش و انتقال تكنولوژی همكاری های مشترك داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: