رونمایی از جايزه جهانی باستانی پاريزی در ایران

تاریخ: 07:07, 30-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 30 دسامبر 2015 میلادی برابر با 9 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در مراسمی جایزه جهانی دکتر باستانی پاریزی معرفی شد.
بنا بر این گزارش، عرب نژاد دبیر همایش گفت جایزه جهانی باستانی پاریزی به منظور حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه ادبیات و فرهنگ طراحی شده و امروز از فراخوان این جایزه رونمایی شد. عرب نژاد افزود این جایزه هرسال در سه محور تاریخ، ادبیات و فرهنگ عامه به برگزیدگانی که در این حوزه ها فعالیت علمی و پژوهشی تاثیرگذار داشته باشند داده می شود و مراسم اعطای جوایز در استان کرمان ایران برگزار خواهد شد.
درمراسم معرفی این جایزه جهانی، که با حضور شخصیت های علمی، هنری، دانشگاهی و سیاسی ایران همراه بود علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان گفت هدف از تعیین این جایزه، علاوه بر حمایت از محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و تاریخ، نکوداشت یاد فرهیختگانی نظیر مرحوم دکتر باستانی پاریزی است که عمر خود را در مسیر پژوهش های تار یخی و تربیت دانشجویان صرف کردند و در ترغیب مردم به کتابخوانی و انس با کتاب های تاریخی نقش مهمی داشتند.  
رزم حسینی افزود برای تامین هزینه های این جایزه بودجه ای از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها و کمک فرهنگ دوستان در نظر گرفته شده است. در این مراسم از تمبر و پوستر جایزه جهانی مرحوم باستانی پاریزی رونمایی شد.
محمدابراهیم باستانی پاریزی تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه ایران و استاد دانشگاه تهرانٔ بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: