ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:00 | مه17 تهران

حجتی توانایی های کشاورزی ایران را برای وزیر خارجه مغولستان برشمرد

تاریخ: 04:58, 29-12-2015.

تهران. سه شنبه، 29 دسامبر 2015  میلادی برابر با 8 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار وزیر امور خارجه مغولستان در تهران، گفت: روابط سیاسی دو کشور مناسب است و باید روابط اقتصادی را هم توسعه دهیم.
بنا بر این گزارش، محمود حجتی افزود: در بخش کشاورزی و دامپروری زمینه های همکاری زیادی مانند مبادله کالا و انتقال دستاوردهای علمی و روش های بهره برداری کشاورزی وجود دارد.
وی گفت: با توجه به محدودیت هایی که بر اساس تحریم ها پیش آمد در ایران با اتکا به مردم و توانمندی های خودمان در بخش کشاورزی پیشرفت های خیلی خوبی داریم.
حجتی اظهار داشت : با توجه به اینکه کشور خشک و کم آبی هستیم بهره وری از آب را در دستور کار داریم تا بتوانیم از آب هر چه بهتر و بیشتر برای تولید محصول استفاده کنیم و در حال حاضر صادرکننده محصولات باغی هستیم، سال گذشته هم 6.5 میلیارد دلار در زیر بخش های مختلف باغبانی صادر کنیم.
وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت : در زمینه های زیربخش های شیلات و طیور موفقیت های خوبی داشتیم و در حوزه تکنولوژی فرآوری بذر و تولید بذرهای مقاوم به سرما، گرما خشکی، کم آبی و شوری کارهای علمی خوبی انجام دادیم.
وی گفت: در ارتباط با پرورش آبزیان ماهیان سردآبی و قزل آلا اولین تولیدکننده در منطقه هستیم و آمادگی داریم با مغولستان مبادله کنیم، همچنین در زمینه مبادله کالا محصولاتی داریم که نیاز است وارد شود و باید تجار بیشتر با یکدیگر آشنا شوند و باتوجه به فضای خوب سیاسی مناسبات را با یکدیگر توسعه دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: