ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:08 | مه17 تهران

ایران و هند سند جامع همکاری اقتصادی امضا کردند

تاریخ: 09:55, 29-12-2015.

تهران. سه شنبه، 29 دسامبر 2015  میلادی برابر با 8 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اين سند در 73 بند در بخش های مختلف اقتصادی به امضاء وزير امور اقتصادی و دارايی دو کشور رسيد .
بنا بر این گزارش، اين سند در 73 بند در بخش های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، زيرساخت، اتصالات، بهداشت، گردشگری و همکاری های تجاری تنظيم و به امضاء وزير امور اقتصادی و دارايی ایران و وزير امور خارجه هند رسيد .
اختصاص خط اعتباری به ايران و مشارکت هندی ها در پروژه ها، توافق برای سرمايه گذاری هندی ها در پتروشيمی، و صنايع پايين دستی و نفت، عملياتی شدن سرمايه گذاری  85 ميليون دلاری هندی ها در بندر چابهار، مشارکت در احداث شبکه راه آهن چابهار به زاهدان  و از سرگيری روابط بانک ها و شرکت های بيمه ای دوکشور، از بندهايی است که در اين توافق نامه آورده شده است .
غلامرضا انصاری سفير ايران در هند هم با بيان اينکه اين سند همه حوزه های اقتصادی و نقشه راه همکاری اقتصادی دو کشور را در سال آينده ترسيم مي کند گفت: جهت گيری اين سند تحولات بعد از برجام مورد نظر دوطرف را با شرايط کنونی ايران در منطقه و جهان در برمی گيرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: