ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:56 | مه17 تهران

ديدار امیرعبداللهیان با اعضای شورای سياسی انصارالله يمن

تاریخ: 10:50, 28-12-2015.

تهران. دوشنبه، 28 دسامبر 2015 میلادی برابر با 7 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیاتی از شورای سیاسی انصارالله یمن به ریاست محمد البخیتی که به ایران سفر کرده است عصر دیروز با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقا وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.  
بنا بر این گزارش، به نقل از وزارت خارجه ایران، معاون وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به گفتگوهای اخیر گروه های یمنی در سوئیس، ابراز امیدواری کرد: گروه های یمنی بتوانند در نهایت به توافقی که ضامن تامین منافع و مصالح مردم یمن باشد دست یابند.  
وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن همواره در جهت حفظ منافع مردم آن کشور بوده است و از انجام گفتگوهای طرف های مختلف یمنی و نیل به راه حل سیاسی در بحران یمن حمایت می کند.  
امیر عبداللهیان همچنین بر لزوم توقف مداخله خارجی، آتش بس فراگیر و دائم و شکستن محاصره انسانی و اقتصادی یمن و همچنین بر مسئولیت جامعه بین المللی جهت توقف نقض حاکمیت مستمر ان کشور تاکید کرد.
محمد البخیتی ضمن استقبال از تلاش های جمهوری اسلامی ایران جهت توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن، وضعیت مقاومت مردمی در این کشور را مطلوب دانست و اظهار داشت: هم اکنون امنیت و ثبات در مناطق در اختیار کمیته های مردمی و ارتش در سطح مطلوبی بر قرار است.
عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به مذاکرات اخیر گروه های یمنی در سوئیس ، موضع عزتمندانه و منطقی گروه صنعا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت جدیت طرف مقابل می توان به حصول توافق در آینده امیدوار بود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: