دیدار وزير نيروی ایران در ايروان با مقامات ارمنستان

تاریخ: 09:06, 25-12-2015.

تهران. جمعه، 25 دسامبر 2015 میلادی برابر با 4 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حمید چیت چیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در سفر به ارمنستان با سرژ سرکیسیان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، در این دیدار رئیس جمهور ارمنستان با اشاره به روابط سطح بالای دو کشور و مهم شمردن فعالیت های کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان، تلاش مقامات دو کشور را برای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه آخرین نشست این کمیسیون در ایروان خواستار شد.
مقابله با آلودگی رودخانه ارس مهمترین موضوع دیدار وزیر نیروی ایران در دیدار با آراماییس گریگوریان وزیر محیط زیست ارمنستان بود.
به گفته وزیر محیط زیست ارمنستان : همکاری های ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران برای برای شناسایی منابع آلاینده رودخانه ارس ادامه دارد و ما امیدواریم با اقدام مشترک دو کشور مسایل محیط زیستی درباره این رودخانه رعایت شود.
چیت چیت یان همچنین با هویک ابراهامیان نخست وزیر ارمنستان گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف در خصوص روند طرح های انجام شده در زمینه انرژی تبادل نظر کردند.
وزیر نیروی ایران در چارچوب سیزدهمین نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان و امضا تفاهم نامه همکاری های دو کشور در ایروان بسر می برد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: