ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:17 | آوریل30 تهران

برگزاری اجلاس کميسيون مشترک همکاری‌های اقتصادی ايران و ارمنستان در ایروان

تاریخ: 08:02, 24-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 24 دسامبر 2015 میلادی برابر با 3 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان در ایروان پایتخت این کشور برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این اجلاس که با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به‌عنوان رئیس طرف ایرانی و یرواند زاخاریان وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان به عنوان رئیس طرف ارمنی برگزار شد، زمینه‌های مختلف همکاری به‌ ویژه در بخش تبادل برق و انرژی و صادرات فنی و مهندسی بررسی شد.
افزایش فعالیت های مشترک اقتصادی و صنعتی، تبادل خدمات فنی و مهندسی، تبادل انرژی به ویژه تهاتر گاز طبیعی و برق، ساخت نیروگاه مشترک برق آبی بر روی رود ارس و افزایش ظرفیت خطوط انتقال برق از مهمترین محورهای این اجلاس است.
این اجلاس در قالب کمیته های بانکی، مالی، سرمایه‌گذاری، تجاری و صنایع، کمیته حمل ‌ونقل، شهرسازی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات، کمیته فرهنگی، گردشگری، آموزش عالی، بهداشت و امور اجتماعی و کمیته نفت، گاز، آب، محیط زیست و برق به بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک ‌پرداخت.
در چارچوب سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان، همچنین تفاهم نامه همکاری منطقه ای در زمینه انرژی برق میان وزیران نیروی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، گرجستان و نماینده روسیه در ایروان پایتخت ارمنستان امضاء شد.
هم اکنون ساخت خط جدید 400 کیلوولتی انتقال برق به منظور افزایش حجم مبادلات برق بین دو کشور در حال انجام است، از طرفی با احداث و بهره برداری از نیروگاه مشترک برق آبی رودخانه ارس دو کشور سالانه یک هزار و هفتصد مگاوات انرژی تولید خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: