ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:14 | اکتبر06 تهران

کشورهای حاشيه دریای خزر رژيم حقوقی حمل‌ و ‌نقل برقرار می کنند

تاریخ: 07:08, 24-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 24 دسامبر 2015 میلادی برابر با 3 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران ضمن برشمردن محورهای اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر بر توسعه روابط این کشورها در تمام حوزه‌های حمل و نقلی تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی عصر دیروز پس از اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر همراه ضیا آرزومانویچ محمدوف وزیر حمل و نقل کشور آذربایجان، بکین کاتالویچ سیدآخمتوف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری قزاقستان، ماکسیم یوربویچ ساکالوف وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه، آنادوردی ارکینویچ کاسایف معاون وزیر راه و حمل و نقل فدراسیون ترکمنستان و محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در نشست خبری شرکت کرد.
وی گفت: عزم ایجاد رژیم حقوقی حمل ‌و نقل در کشورهای حاشیه‌ای دریای خزر وجود دارد و در آینده به تصویب خواهیم رساند.
وزیر راه و شهرسازی از حضور وزرای روسیه و آذربایجان و معاون وزیر قزاقستان و ترکمنستان در این اجلاس سپاسگزاری کرد و گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر روابط بسیار دیرینه‌ای باهم داشتند، تمایل داریم در تمام حوزه‌های حمل و نقل شامل هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای ارتباطات بین این کشورها توسعه پیدا کند.
وی افزود: همچنین موضوع حمل و نقل ترکیبی برای ما بسیار مهم است البته منظور از حمل ونقل شامل حمل و نقل مسافر و بار می‌‌شود بنابراین اجلاس وزرای کشورهای حاشیه دریای خزر تشکیل شد و این سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر بود.
آخوندی یادآور شد : بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی تاکید داشتیم، خوشبختانه شبکه و محور حمل و نقل ریلی را در شرق دریای خزر کامل کردیم و در این اجلاس بر تکمیل ارتباط حمل و نقل ریلی در غرب و جنوب دریای خزر تاکید شد.
آخوندی ادامه داد: نیاز داریم یک رژیم حقوقی برای حمل و نقل در حاشیه دریای خزر داشته باشیم و این را در آینده به تصویب خواهیم رساند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: