صندوق بين المللی پول دورنمای اقتصاد ايران در سال آینده را مثبت اعلام کرد

تاریخ: 08:03, 23-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 دسامبر 2015 میلادی برابر با 2 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صندوق بین المللی پول روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به دورنمای لغو تحریم های اقتصادی،‌ دورنمای سال 2016/2017 برای اقتصاد ایران بهتر است. تولید نفتی بیشتر، هزینه های کمتر برای انجام معاملات تجاری و مالی و دسترسی به دارایی ها در خارج از کشور، احتمالاً رشد چهار و نیم تا پنج و نیم درصدی تولید ناخالص داخلی را در پی خواهد داشت.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، افزایش تولیدات نفتی با از سرگیری صادرات احتمالاً موجب کمک به تمام اقتصاد این کشور می شود و تلاش های ریاضتی مقامات این کشور نیز احتمالاً تورم را به کمتر از 10 درصد خواهد رساند.
با این حال صندوق بین المللی پول به مقامات ایرانی توصیه کرد با احتیاط بسته تدابیر اخیر از سرگیری رونق اقتصادی را اجرا و اهداف در خصوص تورم را برای دوره 2016-2017 مشخص کنند.
همچنین صندوق بین المللی پول از اقدامات اعلام شده از سوی دولت ایران برای یکسان سازی نرخ ارز تا سپتامبر 2016 استقبال و این کشور را به پایان دادن هر چه سریعتر به نظام نرخ های مختلف و محدودیت ها در بازار ارز ترغیب کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: