ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:52 | اکتبر06 تهران

هفته آینده روسیه ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در ایران را آغاز می کند

تاریخ: 06:00, 23-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 دسامبر 2015 میلادی برابر با 2 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران سه شنبه اعلام کرد روسیه هفته آینده کار ساخت دو رئاکتور هسته ای را در ایران آغاز خواهد کرد.
آغاز ساخت این رئاکتورها همزمان با برگزاری نمایشگاهی در تهران اعلام می شود که روس ها در آن با دانش فنی خود به ویژه در زمینه هوافضا حضور دارند. این حضور روس ها از عزم آنان برای سرمایه گذاری گسترده در ایران در سال های آینده حکایت دارد
بهروز کمالوندی اعلام کرد: کارهای ساخت این رئاکتورها هفته آینده آغاز خواهد شد.
نوامبر 2014 ، ‌مسکو و تهران در عین حال برای ساخت دو رئاکتور دیگر در نیروگاه هسته ای 1000 مگاواتی بوشهر ( جنوب ایران ) ‌که روسیه می سازد، توافق کرده بودند.
مسکو و تهران همچنین توافق نامه ای را در خصوص ساخت چهار رئاکتور دیگر در یک مرکز دیگر، در ایران که مکان آن را هنوز باید ایرانی ها مشخص کنند ،‌امضا کردند.
این خبر سه شنبه پنج ماه پس از امضای توافقنامه بین ایران و قدرت های بزرگ اعلام می شود که در آن محدود شدن بخشی از برنامه هسته ای ایران به ویژه غنی سازی اورانیوم در دوره ای 10 تا 15 ساله پیش بینی شده است.  این توافق قرار است اوایل ژانویه اجرا شود.
اما این محدودیت ها به توسعه بخش نیروگاه های هسته ای غیر نظامی ایران مربوط نمی شود.
ایران که ذخایر نفت و گاز گسترده ای دارد می خواهد برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود و وابستگی کمتر به انرژی های فسیلی برای مصرف داخلی ، در نهایت  20 نیروگاه هسته ای 1000 مگاواتی احداث کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: