ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:38 | اکتبر06 تهران

روحاني در نيمه دوم ژانويه با پاپ در واتیکان ديدار مي کند

تاریخ: 04:50, 23-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 دسامبر 2015 میلادی برابر با 2 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  بخش مطبوعاتی واتیکان سه شنبه اعلام کرد ‌حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قرار است نخستین دیدار خود را از واتیکان در نیمه دوم ژانویه انجام دهد و طی آن با پاپ فرانسیس دیدار کند.
بنا بر این گزارش، این منبع تصریح کرد هیچ تاریخی هنوز به طور قطعی تعیین نشده است اما دفتر ریاست جمهوری ایران برای این تاریخ اعلام آمادگی کرده است و دیدار احتمالاً حدود اواخر ماه برگزار خواهد شد.
روحانی، ‌رئیس جمهوری میانه روی که در سال 2013 انتخاب شد، پیش از این پیش بینی کرده بود چهاردهم نوامبر در چارچوب سفری دوره ای به اروپا، از واتیکان دیدار کند. وی درطول این سفر دوره ای قرار بود همچنین از ایتالیا و فرانسه دیدار کند اما حملات سیزدهم نوامبر پاریس او را وادار کرد که دیدار خود را از اروپا لغو کند.
دیدار رسمی قبلی یک رئیس جمهوری ایران از واتیکان به سال 1999 باز می گردد یعنی زمانی که محمد خاتمی برای دیدار با ژان پل دوم به واتیکان رفته بود. او سپس در مراسم ترحیم این پاپ لهستانی شرکت کرده بود.
روابط جمهوری اسلامی شیعه با واتیکان روابطی آرام باقی مانده است.  در ایران گرویدن به مسیحیت ممنوع است اما اقلیت کوچک کاتولیک های شرقی در این کشور از آزادی پرستش گسترده تری نسبت به شماری از کشورهای سنی خلیج فارس برخوردار هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: