ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:37 | مه18 تهران

شرکت دکتر روحانی در انتخابات مجلس خبرگان ایران

تاریخ: 05:15, 22-12-2015.

تهران. سه شنبه، 22 دسامبر 2015  میلادی برابر با 1 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد در انتخابات مجلس خبرگان که قرار است 25 فوریه 2016 میلادی برگزار شود، شرکت می کند.
بنا بر این گزارش، مجلس خبرگان ایران نهادی متشکل از 88 مجتهد است که وظیفه انتخاب رهبر ایران و نظارت بر فعالیت های وی را بر عهده دارد. بر اساس قوانین کنونی، این شورا سالی دو بار تشکیل جلسه می دهد.
روحانی روز دوشنبه هنگام ثبت نام به عنوان نامزد برای عضویت در این نهاد، گفت: مجلس خبرگان یک نهاد سیاسی مهم ایران است، زیرا به ملت اطمینان خاطر می دهد که هیچ خلأیی در رهبری کشور وجود نخواهد داشت.
وی افزود: رهبری مهمترین ستون در ساختار سیاسی کشور است زیرا وحدت ملی و هماهنگی برای کمک به حل و فصل مشکلات کشور را تضمین می کند.
رای مستقیم مردم، اعضای مجلس خبرگان را از فهرست های نامزدهای تایید شده توسط شورای نگهبان ایران تعیین خواهد کرد.
انتخابات سال 2016 میلادی از آن نظر مهم است که ممکن است ترکیب مسن عمدتاً محافظه کار را در این مجلس با اعضای میانه رو جوان تر تغییر دهد.
تاکنون بیش از 240 مجتهد برای این انتخابات نامزد شده اند. در میان آنها حسن خمینی، نوه میانه رو آیت الله روح الله خمینی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: