ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:31 | مه18 تهران

صدوپنجاه ميليارد دلار سرمايه، نیاز بخش انرژی ايران

تاریخ: 06:48, 22-12-2015.

تهران. سه شنبه، 22 دسامبر 2015  میلادی برابر با 1 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  سعید قوامپور مدیر کل برنامه ریزی راهبردی وزارت نفت ایران روز دوشنبه گفت بخش انرژی این کشور نیازمند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری طی پنج سال آینده است.
بنا بر این گزارش، قوامپور افزود بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی قرار است 100 میلیارد دلار در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند و مابقی آن نیز از طریق منابع محلی تامین خواهد شد و عمدتاً به پروژه های نفت و گاز بالادستی اختصاص خواهد یافت.
وی تصریح کرد اهداف وزارت نفت ایران شامل افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز و افزایش ظرفیت پالایشگاهی و همچنین سرمایه گذاری در مجتمع های پتروشیمی، واردات گاز و صادرات زیرساخت و تولید بنزین یورو سه و یورو چهار است.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت با توجه به نزدیک بودن زمان لغو تحریم های بین المللی علیه ایران و با توجه به این که برخی تحریم های آمریکا احتمالاً ماه ژانویه لغو خواهد شد، ایران در تلاش برای افزایش تولید نفت خود به چهار میلیون بشکه در روز است.
وی افزود ایران قصد دارد صادرات گاز خود را نیز به 200 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد و به عراق ، پاکستان و دیگر کشورهای همسایه گاز صادر کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: