ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:01 | جولای01 تهران

تعطیلی مدارس تهران به علت آلودگی هوا

تاریخ: 05:49, 21-12-2015.

تهران. دوشنبه، 21 دسامبر 2015 میلادی برابر با 30 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدارس تهران و شمار بسیاری از شهرهای ایران همچنان امروز دوشنبه به علت آلودگی شدید هوا تعطیلند.
بنا بر این گزارش، مدارس پیش از این روز یکشنبه نیز در تهران، اسلام شهر، شهرری و همچنین در استان البرز در غرب پایتخت تعطیل بودند.
مقامات ایرانی تصمیم گرفتند تعطیلی مدارس را در پایتخت و شهرهای مجاور آن و همچنین در اصفهان و اراک- دو شهر صنعتی در مرکز کشور- تمدید کنند .
از سالمندان، کودکان و بیماران به ویژه بیماران قلبی درخواست شده است از خانه خارج نشوند. همه مسابقات ورزشی لغو شده اند و گروه های امداد در وضع هشدار قرار دارند.
این وضع ممکن است تا روز پنج شنبه تمدید شود.
آلودگی هوا در تهران و اطراف آن، که ساکنان آن 14 میلیون نفر برآورد شده اند، و همچنین در نزدیک به 10 شهر دیگر از چند روز گذشته به حد بسیار بالایی رسیده است.
در تهران به رغم تعطیلی مدارس، شاخص کیفیت هوا روز یکشنبه به سطح 148 ( روز شنبه 141 بود) و نه واحد بیشتر از سطح قرمز رسید. این در حالی است که بنابراعلام سازمان جهانی بهداشت سطح عادی بین 0 تا 50 است.
80 درصد میزان آلودگی هوا براثر گازهایی است که از پنج میلیون خودرو و همچنین موتورسیکلت ها خارج می شود. ترافیک شدیدی نیز که به طور روزانه در پایتخت وجود دارد در فصل زمستان تأثیر بیشتری می گذارد.
به نوشته روزنامه ها، آلودگی که هزاران موتورسیکلت ایجاد می کنند بیشتر از خودروهاست.
دولت ایران تصمیم گرفته است تنها بنزین یورو چهار را ( که استاندارد اروپایی است ) در شهرهای بزرگ ایران و به ویژه تهران توزیع کند اما این تدبیر نیز امکان بهبود آلودگی را فراهم نکرده است.
بنابراعلام وزارت بهداشت ایران، در سال 2012 آلودگی هوا در مرگ زودرس 4500 نفر در تهران و 80 هزار نفر در کل کشور دخالت داشته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: