ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:45 | ژوئن30 تهران

ایران قانون جدید محدودیت ورود به آمریکا را متناقض برجام خواند

تاریخ: 09:50, 21-12-2015.

تهران. دوشنبه، 21 دسامبر 2015 میلادی برابر با 30 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران گفت: این قانون قطعاً مراودات اقتصادی، گردشگری و علمی فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد و موضع ایران، این است که این قانون با برجام تناقض دارد.
بنا بر این گزارش، سید عباس عراقچی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران با اشاره به تلاش اسرائیلی ها در قبال سنگ اندازی در اجرای برجام گفت: ما در دو ماه گذشته شاهد سیاست ها و اقدامات زیادی از سوی گروه های مختلف لابی و از جمله اسرائیلی ها بوده ایم تا از اجرای برجام جلوگیری و در قبال آن مانع تراشی کنند.
عراقچی گفت: این قانون اگر اجرایی شود تقاضای خود را به کمیسیون مشترک خواهیم کرد برای نقض برجام در این قانون. البته وزیر خارجه امریکا به دکتر ظریف نامه ارسال و اعلام کرده که این قانون به نحوی اجرا خواهد شد که مانع همکاری های اقتصادی و اجرای برجام نشود.
بر اساس این گزارش، اوباما رئیس جمهور قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.
این محدودیت در ذیل قانون بودجه سال اینده امریکا در کنگره تصویب شده بود.
برخی کارشناسان معتقدند ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید و درو زدن توافق هسته ای ( برجام ) محسوب می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: