ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:08 | مه03 تهران

ظريف و کری احتمالاً در نیویورک ديدار می کنند

تاریخ: 05:06, 18-12-2015.

تهران. جمعه، 18 دسامبر 2015 میلادی برابر با 27 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران که براى شرکت در اجلاس یافتن راه حل سیاسى براى سوریه به نیویورک رفته است، از احتمال دیدارش با همتاى آمریکایى خود درباره اجراى برجام خبر داد.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف در نخستین گقت و گوی خود بعد از ورود به نیویورک به خبرنگار تلویزیون دولتی ایران گفت: بحث سوریه مهمترین هدف این سفر است که در واقع اجلاس سوم وین در مورد سوریه است که در نیویورک تشکیل خواهد شد.
وى افزود: البته ما معتقدیم که برخی‌ مقدمات لازم برای این جلسه کاملاً فراهم نشده ولی‌ به هر حال با توجه به اینکه جلسه تشکیل شده است، جمهوری اسلامی ایران هم با آمادگی برای بحث در مورد موضوعات مختلف به ویژه ضرورت هماهنگی‌ در برابر تروریست‌ها و گروه‌های افراطی و اینکه گروه‌های افراطی و تروریست که دستشان به خون مردم سوریه آغشته است، نمی توانند نقشى در آینده سوریه داشته باشند، در جلسه حضور پیدا خواهد کرد.
ظریف به دیدارهاى دوجانبه خود با برخى همتایانش در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت: در کنار جلسه امکان دیدار‌های دو جانبه مخصوصاً برای اجرای برجام وجود دارد و من عصر پنج شنبه با وزیر خارجه چین و آلمان دیدار خواهم کرد.
وى افزود: احتمال دیدار با وزیر خارجه آمریکا در مورد اجرای برجام وجود دارد و همینطور دیدارهای دوجانبه دیگری با کشور‌های عضو این گروه درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز داریم، لذا فرصتی برای بحث‌های مختلف و همینطور شرکت در جلسه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: