ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:13 | مه03 تهران

تاکید ايران بر تکميل تعهدات خود را براساس برجام

تاریخ: 12:49, 16-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 16 دسامبر 2015 میلادی برابر با 25 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه گفت ایران به سرعت به تعهدات خود درقبال موافقتنامه هسته ای به دست آمده با قدرت های جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) عمل می کند تا تحریم های بین المللی علیه این کشور هرچه سریعتر لغو شود.
بنا بر این گزارش، وی این اظهارات را کمی پس از تصمیم شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد خاتمه دادن به تحقیقات درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران و حمایت از موافقت نامه این کشور با قدرت های جهان بیان کرد.
براساس موافقت نامه ماه ژوئیه بین ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان تهران می بایست برنامه هسته ای خود را محدود کند. زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند محدودیت ها بر فعالیت های هسته ای ایران به اجرا درآمده است ، تحریم های بین المللی علیه این کشور که به اقتصاد آن لطمه وارد کرده است لغو خواهد شد.
نجفی پس از نشست استثنائی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن قطعنامه ای درباره ایران تصویب شد افزود: ما قصد داریم طی دو تا سه هفته این روند را تکمیل کنیم و از این طریق تا حد امکان به روز اجرا نزدیک شویم.
کاهش تعداد سانتریفوژها و همچنین کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده و خارج کردن هسته مرکزی رئاکتور اراک از جمله اقداماتی است که ایران باید پیش از اجرای موافقتنامه به دست آمده انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: