ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:25 | جولای04 تهران

شورای حکام آژانس امروز درباره ایران تصمیم می گیرد

تاریخ: 10:56, 15-12-2015.

تهران. سه شنبه، 15 دسامبر 2015  میلادی برابر با 24 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نشست شورای حکام و ارائه پیش نویس قطعنامه 1+5 درباره پی.ام.دی گفت: پیش بینی ها این است این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و مسائل گذشته و حال برای همیشه مختومه شود.
رضا نجفی دیروز در گفت وگو با خبرنگاران در وین گفت: فردا جلسه فوق العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای آمانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می شود و بعد از آن، در خصوص قطعنامه پیشنهادی 1+5  تصمیم گیری خواهد شد.
نماینده ایران درباره روند این نشست گفت: معمولش این است که ابتدا قعطنامه از سوی کشورهای بانی قطعنامه معرفی می شود و بعد از آن کشورهای عضو شورای حکام نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد.
نجفی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در ظرفیت ریاست عدم تعهد و هم در ظرفیت ملی سخنرانی خواهد کرد.
نماینده ایران در آژانس می گوید: پیش بینی ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب شود و موضوع مسائل گذشته و حال و یا به اصطلاح پی.ام.دی برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند.
وی ابراز امیدواری کرد: برجام، خیلی زود، اواخر دسامبر و اوائل ژانوبه اجرایی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: