ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:59 | جولای04 تهران

امضای موافقت نامه همکاری ايران و سازمان ملل برای مقابله با مواد مخدر

تاریخ: 09:48, 15-12-2015.

تهران. سه شنبه، 15 دسامبر 2015  میلادی برابر با 24 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، موافقت نامه برنامه همکاری ایران و سازمان ملل برای یک دوره 5ساله دیروز در وین پایتخت اتریش امضاشد.
بنا بر این گزارش، این موافقنامه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران و یوری فدوتف، معاون دبیرکل و مدیر ‏اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل دیروز دوشنبه در وین امضا کردند.
رحمانی فضلی پس از امضای این سند در گفت وگوی با خبرنگاران گفت: این چهارمین سندی است که ایران با دفتر اجرایی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل امضا می کند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در سه سند قبلی به هرحال آنها نتوانستند منابعی که لازم بود در مقابل کارهایی که ایران انجام داد تامین کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران متناسب با این اسناد تعهدات خود را ایفا و اکنون نیز حول محور مواد مخدر، بحث صیانت و بحث پیشگیری این سند را امضا کرده و قرار است بیست میلیون دلار سازمان ملل به عنوان کشورهای کمک کننده در امر مبارزه با مواد مخدر به ایران کمک کند.
رحمانی فضلی گفت: ایران هم متعهد است در مقابل این کمک مالی، به برنامه هایی که در این سند تدارک شده با همکاری دفتر اجرایی مقابله با مواد مخدر سازمان ملل عمل کند.
وزیر کشور تصریح کرد: ما در ایران تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر هم در حوزه پیشگیری، درمان و هم صیانت فعالیت های زیادی انجام دادیم و این رقم ها خیلی خیلی بیشتر از آن است .
رحمانی فضلی گفت: اما همین کمک مختصری که کشورهای حامی مبارزه با مواد مخدر می کنند، مسدولیت و حس همکاری آنان در این امر بزرگ رانشان می دهد و امیدواریم که بتوانیم با کمک همه کشورها بخصوص در حوزه بالکان که مسیر ترانزیت و بازار مصرف است، مبارزه با مواد مخدر جدی تر پیگیری شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: