ایران به دنبال امضا يک سند همکاری با نيروی دريايی چين

تاریخ: 07:46, 14-12-2015.

تهران. دوشنبه، 14 دسامبر 2015 میلادی برابر با 23 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال امضا یک سند همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین هستیم.
بنا بر این گزارش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در دیدار با هیات نظامی از نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین به ریاست وانگ دازهانگ که در محل ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد، افزود: در این ملاقات مواردی را که در سفرهای قبلی به چین داشتیم مطرح کردیم و به دنبال امضا یک سند همکاری با نیروی دریایی این کشور هستیم.
دریادار سیاری افزود:‌ در زمینه های تعمیر، نگهداری، نوسازی شناورهای سطحی و زیر سطحی،‌ برگزاری رزمایش های تاکتیکی و امداد و نجات همچنین تبادل اطلاعات در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج باب المندب و دریای سرخ مذاکراتی داشتیم.
وی گفت: موضوع دزدی دریایی در منطقه خلیج باب المندب از موارد مطرح شده در مذاکرات بود.
در ادامه وانگ داز هانگ رئیس هیات آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین و مشاوره فرمانده این نیرو گفت: این نخستین بار است که هیات نظامی آموزشی به ایران سفر کرده و ما آن را آغاز مطلوبی ارزیابی می کنیم.
وی با بیان اینکه دو کشور نقاط مشترک فراوانی دارند، افزود: با تلاش نیروهای این دو کشور، همکاری های خود را به سطح بالاتری ارتقاء می دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: