ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:42 | جولای04 تهران

نبيه بری از امکان گشايش در روابط ايران و عربستان سعودی خبر داد

تاریخ: 05:57, 11-12-2015.

تهران. جمعه، 11 دسامبر 2015 میلادی برابر با 20 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به تأثیرات مثبت توافقنامه هسته ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک، از امکان گشایش در روابط ایران و عربستان سعودی خبر داد.
بنا بر این گزارش، به تقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبیه بری روز گذشته بر ضرورت استفاده از شرایطی که لبنان را قادر و مهیا می سازد تا مشکلات خود را حل و دستاوردهای لازم را محقق کند، تأکید کرد.
المنار در گزارشی گفت بر خلاف انتظارات روز گذشته مسئولان لبنانی در نشست خود پرونده ریاست جمهوری را به شکل جدی بررسی نکردند در حالی که نمایندگان پارلمان به نقل از وی گفتند بهترین سناریو در این خصوص تفاهم میان میشل عون و سلیمان فرنجیه خواهد بود .
نبیه بری تأکید کرد برای لبنانی ها مطلوب آن است که با جدیت از شرایطی که باعث شده است لبنان قادر و آماده حل مشکلات باشد، استفاده کنند.
نبیه بری ابراز نگرانی کرد که اگر وضع به همین شکل بماند و توافقی صورت نگیرد و هبستگی به وجود نیاید، تروریست های در کمین نشسته بیشترین سود را خواهند برد .
منابع پارلمانی لبنان اشاره کردند نبیه بری در برداشت خود از امکان گشایش در روابط ایران و عربستان سعودی بر این عقیده است که این امکان وجود خواهد داشت و دلیل او نیز موافقت ریاض با تعیین سفیر جدید عربستان در تهران است که این مسئله می تواند منعکس کننده گشایش در پرونده های منطقه ای نیز باشد.
به گفته منابع پارلمانی نبیه بری اصرار دارد که توافق هسته ای ایران با غرب، تأثیرات مثبت از پرونده یمن گرفته تا پرونده لبنان بر جا خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: