ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:08 | مه20 تهران

ايران و چين همکاری راهبردی را تقويت می کنند

تاریخ: 06:44, 10-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 دسامبر 2015 میلادی برابر با 19 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، چین و ایران روز چهارشنبه متعهد شدند همکاری راهبردی بین دو کشور را تقویت کنند.
بنا بر این گزارش، این تعهد در حالی مطرح شد که وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس منطقه ای اسلام آباد دیدار کرد.
طی این دیدار، وانگ یی گفت روابط چین - ایران دارای جنبه های مهم و راهبردی است و پایه و اساسی محکم برای همکاری دو جانبه قرار داده شده است و اعتماد متقابل رو به افزایش است.
وزیر امور خارجه چین گفت کشورش مایل است دیدارهای سطح بالا را ادامه دهد، ارتباطات راهبردی را تقویت کند،‌ همکاری های سودمند متقابل را افزایش دهد و ارتباطات و هماهنگی ها در امور منطقه ای و بین المللی را با ایران حفظ کند تا توسعه روابط دو جانبه را به سطحی بالاتر پیش ببرد.
ظریف نیز به نوبه خود گفت کشورش مایل است همکاری های راهبردی را با چین تقویت کند و به دنبال آن است که شریکی خوب در طرح کمربند و جاده ، چین باشد و همکاری ها با چین را در امور منطقه ای و بین المللی، از جمله مسائل افغانستان، سوریه و مبارزه با تروریسم، تقویت کند.
ظریف با بیان این که ایران از نقش سازنده چین در کمک به دستیابی به توافق جامع قدردانی می کند، ابراز امیدواری کرد کشورش در اجرای این موافقتنامه همچنان از حمایت چین برخوردار باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: