ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:55 | مه20 تهران

گفتگو ی تلفنی معاونان وزيران امور خارجه ايران و روسيه درباره لبنان

تاریخ: 08:09, 10-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 دسامبر 2015 میلادی برابر با 19 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه درباره تحولات لبنان گفتگو کردند .
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه خبری النشره: حسین امیر عبداللهیان و میخائیل بوگدانوف در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات سیاسی لبنان گفتگو کردند .
در این گفتگوی تلفنی عبداللهیان تصریح کرد: بحران ریاست جمهوری لبنان پایان نیافته و حل و فصل قطعی آن نیاز به زمان دارد. این در حالی است که بوگدانوف بر لزوم تلاش برای برون رفت لبنان از چالش ریاست جمهوری تاکید کرد. وی همچنین خواستار عدم درگیر شدن در جزئیات این بحران شد .
معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه درباره تحولات سیاسی یمن و سوریه نیز گفتگو کردند.  
گفتنی است سعد حریری، رئیس جریان المستقبل لبنان، رضایت رهبران عربستان را برای موافقت با پیشنهاد خود برای حل و فصل بحران ریاست جمهوری جلب کرده است. البته مقامات سعودی حاضر به اعلام موافقت خود در محافل جهانی و گفتگوهای بین المللی نیستند. با این وجود حریری به حکام عربستان وعده داده تا نسبت به راضی کردن هم پیمانان مسیحی خود در لبنان اقدام کند. بر این اساس سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده نیز می بایست رضایت متحدان خود را جلب کند. کسب موافقت میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح نیز باید در صدر تلاش های سلیمان فرنجیه قرار گیرد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: