ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:55 | مه20 تهران

ظريف با اشرف غنی دیدار و گفتگو کرد

تاریخ: 09:06, 10-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 دسامبر 2015 میلادی برابر با 19 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در حاشیه اجلاس وزرای قلب آسیا، دکترمحمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران، بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد.
وی افزود: ما آمادگی داریم سند جامع همکاری ها را با طرف افغان نهایی کنیم.
وی با اشاره به همکاری های جمهوری اسلامی ایران در جهت تجهیز بندر چابهار گفت: اتصال افغانستان به بندر چابهار زمینه را برای توسعه اقتصادی و ترانزیت و امنیت در افغانستان هموار می کند.
در ادامه دکتر ظریف در زمینه همکاری در خصوص ترانزیت و انرژی با طرف افغان اعلام آمادگی کرد.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود به دکتر روحانی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم همکاری های خود در زمینه های تقویت مرزها را افزایش دهیم تا بتوانیم جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیریم.
وی افزود: ما علاقه مندیم با ایران در زمینه انرژی بادی همکاری داشته باشیم.
رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع همکاری ها بین دو کشور خاطر نشان کرد ایران و افغانستان درباره موضوعات منطقه ای به ویژه امنیتی و مبارزه با تروریسم ومبارزه با گروه های افراطی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: