ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:27 | ژوئن30 تهران

امضای سه يادداشت تفاهم همکاری بین ايران و صربستان

تاریخ: 03:24, 09-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 دسامبر 2015 میلادی برابر با 18 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و صربستان به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، آقایان نعمت زاده و راسین لیاایچ معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان در پایان این اجلاس، سه یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
دوطرف ابتدا یک یادداشت تفاهم برای همکاری های اقتصادی در بازارهای ثالث امضا کردند که بر اساس آن شرکت های خصوصی و عمومی دو کشور به ویژه در حوزه های خدمات فنی، مهندسی و تبادل کالا همکاری های خود را آغاز خواهند کرد. علاوه بر این دو طرف یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مشارکت ها و تامین مالی برای بخش های خصوصی و عمومی امضا کرده اند که این یادداشت تفاهم مبنای همکاری و تامین مالی میان شرکت های دو کشور را مشخص می کند .
یادداشت تفاهم آخری که دیروز امضا شد، در واقع یک یادداشت تفاهم جامع و مربوط به اجلاس چهاردهم است که به همکاری های دو کشور در بسیاری از زمینه ها از جمله بخش های بانکی و مالی، علوم و فناوری، حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، کشاورزی، معدن و انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، گردشگری و امور ورزشی و اجتماعی اشاره دارد.
دوطرف همچنین مذاکرات مقدماتی درباره امضاء موافقت نامه تجارت آزاد انجام دادند

به اشتراک گذاشتن اخبار: