ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:29 | ژوئن30 تهران

راه آهن تهران - تركيه دوخطه می شود

تاریخ: 05:49, 09-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 دسامبر 2015 میلادی برابر با 18 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: خط آهن تهران - کرج چهارخطه و کرج - زنجان دو خطه می شود و ادامه این مسیر تا ترکیه نیز دوخطه خواهد شد.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی در سفری همراه با معاون اول رئیس جمهور به هشتگرد در استان البرز افزود: راه آهن یکی از ارکان توسعه است و یکی از بخش هایی که در راه آهن پیگیری می شود توسعه راه آهن حومه و کلانشهرهایی است که حومه زیاد دارد.
آخوندی افزود: تلاش می کنیم مسئولان درجه یک کشور را تشویق کنیم تا با قطار مسافرت کنند و قصد ما این است که از تهران تا کرج را چهارخطه کنیم.
وی گفت: دو خط تهران - کرج افتتاح شده است و خط سوم نیز سال آینده به بهره برداری می رسد و درحال حاضر 6 رام قطار در مسیر تهران - کرج داریم.
آخوندی افزود: در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال مترو و در جنوب خط راه آهن تردد می کند که شهرهای حومه می توانند از آن استفاده کنند و برای ارتباط بین شمال و جنوب اتوبان نیز یک مسیر ریلی ایجاد خواهیم کرد.
وی به ارتباط ریلی خرمشهر - بصره اشاره کرد و افزود: روی رودخانه اروند یک پل ساخته می شود که پایه چرخشی دارد تا کشتی های بزرگ بتوانند از زیر آن عبور کنند.


به اشتراک گذاشتن اخبار: