گسترش روابط ايران و افغانستان در حوزه ارتباطات

تاریخ: 10:15, 08-12-2015.

تهران. سه شنبه، 8 دسامبر 2015  میلادی برابر با 17 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار وزرای ارتباطات ایران و افغانستان که دیروز در تهران برگزار شد بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید شد.
بنا بر این گزارش، محمود واعظی در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی میان ایران و افغانستان بر وجود زمینه های مشترک مانند دین، زبان و تاریخ برای توسعه همکاری دو کشور به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.
عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان نیز در این دیدار گفت: سیاست کلی دولت وحدت ملی افغانستان توسعه مناسبات منطقه ای به خصوص با ایران است و ما امیدواریم پس از مذاکره با مقامات ایرانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، روابط توسعه محسوسی یابد.
در این دیدار دو طرف توافق کردند پنج کارگروه تشکیل شود تا در طول سفر سه روزه هیئت افغانی به ایران سند نهایی همکاری های دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده شود.
این سند قرار است روز چهارشنبه همین هفته در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضای وزرای ارتباطات ایران و افغانستان برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: