ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:51 | جولای04 تهران

هدف شرکت های مشترک ايرانی - ژاپنی تسخير بازارهای منطقه

تاریخ: 04:23, 04-12-2015.

تهران. جمعه، 4 دسامبر 2015 میلادی برابر با 13 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشورگفت: ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص در بخش آب و توان دانشگاهی ایران و فناوری برتر ژاپن امکان ایجاد شرکت های مشترک را فراهم ساخته است که تسخیر بازارهای منطقه با راه اندازی این شرکت ها در اهداف فعالیت های مشترک قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش، حمید رضا جانباز در گفتگوبا خبرنگاران افزود: نمک زدایی آب و هوشمند سازی شبکه آب و فاضلاب ازجمله طرح هایی است که می توان با راه اندازی شرکت های مشترک ایرانی ژاپنی اجرا کرد؛ که البته استفاده از این فناوری ها در ایران نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: در صورت تفاهم، با توجه به سطح بالای فناوری ژاپن، امکان حضور شرکت های خصوصی این کشور برای اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه انتقال فناوری از ژاپن از دیگر اهداف ایران در برقراری ارتباط با این کشور است، افزود: در 8 سال گذشته امکان حضور مستقیم شرکت های ژاپنی در ایران وجود نداشت که با تغییر شرایط این زمینه فراهم شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: