ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:54 | سپتامبر25 تهران

سامانتا پاور خواستار تغيير مواضع ايران و روسيه درباره اسد شد

تاریخ: 07:55, 02-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 2 دسامبر 2015 میلادی برابر با 11 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: ایران و روسیه باید مواضع خود را درباره روند سیاسی سوریه تغییر دهند زیرا تا زمانیکه اسد در راس قدرت قرار دارد، تهران و مسکو نمی توانند به اهداف خود در مورد داعش دست یابند.
بنا بر این گزارش، سامانتا پاور که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر را برعهده دارد، عصر سه شنبه در نشستی خبری ضمن سخنانی به تشریح برنامه کاری شورای امنیت پرداخت و به سئوال های خبرنگاران پاسخ داد.
وی در بخشی از سخنانش گفت: هم اکنون در شورای امنیت سرگرم کار در مورد متن پیش نویس قطعنامه ای هستیم که بر تامین مالی داعش تمرکز دارد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: همچنین سعی بر آن است تحریم هایی در نظر گرفته شود که تاثیرگذارتر باشند و امید بر آن است همکاری هایی نیز از سوی پایتخت ها صورت گیرد.
پاور در پاسخ به سئوالی درباره متن پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه درباره مقابله با داعش گفت: نسخه ای از آن را در اواخر هفته گذشته دریافت کردیم.
وى افزود: برغم اختلاف نظرهایی که وجود دارد، بخش عمده توجه در متن ارائه شده از سوی روسیه بر تامین مالی داعش متمرکز است که همگی ما بر آن توافق نظر داریم و همه اعضاء در شورای امنیت بر این باورند که باید دسترسی داعش به پول از طریق سیستم مالی بین المللی متوقف شود.پاور افزود: زمانی که داعش از طریق معامله نفت منفعت می برد، باید پاسخگویی برای این امر وجود داشته باشد.
وى تاکید کرد: پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است و در یکسال آینده نیز افراد بیشتری را که باید در این زمینه پاسخگو قرار گیرند، شاهد خواهیم بود.
رئیس دوره ای شورای امنیت در پاسخ به سئوالى درباره سوریه گفت: هنوز اختلاف نظراتی وجود دارد، البته متعاقب هر نشستی که در وین صورت گرفته، توافق هایی حاصل شده است.

.

به اشتراک گذاشتن اخبار: