رونمايی از تنديس سملوايز و ابن سینا، پزشکان مجارستانی و ایرانی

تاریخ: 11:15, 02-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 2 دسامبر 2015 میلادی برابر با 11 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تندیس دکتر سملوایز و ابوعلی سینا در حاشیه کنفرانس بین المللی بیماری های عفونی در بارداری و زنان، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نخست وزیر کشور مجارستان، در تهران پرده برداری شد.
بنا بر این گزارش، نخست وزیر مجارستان در این مراسم گفت: سملوایز سیستمی را پیشنهاد داد که پزشکان تنها با شستن دست ها توانستند بیش از 30 درصد فوت مادران را کاهش دهند، وی البته با وضع این مقررات جدید، با مشکلاتی نیز روبه‌رو شد و پزشکان با او مخالفت‌های زیادی کردند.
اوربان با اشاره به رونمایی از تندیس ابن سینا و سملوایز افزود: امروز از تندیس دو پزشک بزرگ رونمایی می‌کنیم که تلاش کردند تأثیرات مهمی در دنیای پزشکی داشته باشند؛ این دو پزشک ابن سینا، بنیانگذار پزشکی و سملوایز که با عادات ناشایست مبارزه می کرد هستند، این دو تندیس که امروز رونمایی می کنیم تنها به معنی یادبود نیست بلکه این دو، هیئت‌هایی از دولت های دو کشور ایران و مجارستان را دور هم جمع کرده و نماد همکاری بین ایران و مجارستان است.
دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت: این پزشک مجارستانی جزو کسانی است که رعایت مواد ضد عفونی در دوران پس از زایمان را ابداع کرده و این یافته پزشکی پس از مرگش در عرصه پزشکی توسعه یافته است، به همین علت دانشگاهی با قدمت بیش از 150 سال در کشور مجارستان به نام این پزشک وجود دارد و این همایش دو روزه با هدف پرداختن به نقش این پزشک در کنترل عفونت های بیمارستانی برگزار شد.
کنفرانس بین المللی بیماری های عفونی در بارداری و زنان در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران دو روز گذشته آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: