مارين لوپن خواستار دوری فرانسه ازعربستان و نزدیکی به ايران شد

تاریخ: 02:13, 27-11-2015.

تهران. جمعه، 26 نوامبر 2015 میلادی برابر با 6 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه گفت: فرانسه باید از عربستان سعودی و قطر دور و به روسیه و ایران نزدیک شود.
بنا بر این گزارش، پایگاه اینترنتی الاتحاد پرس دیروز در گزارشی نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد امروز پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فرانسه در مسکو دیدار خواهد کرد تا آخرین تحولات را بررسی کنند. این نخستین موضع رسمی فرانسه از زمان سقوط هواپیمای روسی از سوی ترکیه است. اولاند گفت به مسکو سفر خواهد کرد تا با پوتین درباره متحد سازی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم گفتگو خواهد کرد.
از سوی دیگر مارین لوپن رهبر راستگرای (رهبر حزب راستگرای جبهه ملی) فرانسه چهارشنبه در پارلمان اروپا اعلام کرد کشورش باید ائتلاف هایش را برای مبارزه با سازمان داعش تغییر دهد. فرانسه باید از عربستان سعودی و قطر دور شود و به روسیه وایران نزدیک شود.
وی در استراسبورگ گفت: پس از حملاتی که در سیزدهم نوامبر در پاریس اتفاق افتاد باید دشمن یعنی افراگرایی اسلامی مشخص شود.
رئیس جبهه ملی طی بحثی درباره پیامدهای حملات اخیر در پاریس گفت: تعیین دشمن ایجاب می کند در دوستی ها در عرصه بین المللی تجدید نظر شود وی این سئوال را مطرح کرد آیا می توانیم متحد عربستان سعودی و قطر باقی بمانیم؟  وی سئوالاتی درباره موضع ترکیه در قبال بنیادگرایی اسلامی مطرح کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: