استقبال دولت انگليس از قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل علیه ايران

تاریخ: 08:08, 26-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 25 نوامبر 2015 میلادی برابر با 5 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دولت انگلیس از صدور قطعنامه حقوق بشری در کمیته سوم سازمان ملل متحد بر ضد ایران و سوریه استقبال کرد.
بنا بر این گزارش، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد دولت این کشور از صدور قطعنامه حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد استقبال کرد.
این قطعنامه درباره کشورهای میانمار، ایران، کره شمالی و سوریه صادر شد. جویس آنلای معاون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای، از پیشرفت حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد استقبال کرد و خواستار آن شد که حرف ها به عمل تبدیل شوند. کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفتادمین جلسه خود قطعنامه های مهمی درباره کشورهای سوریه، ایران، میانمار، کره شمالی، مقابله با تروریسم، شکنجه و آزادی دین و عقیده صادر کرد.
در قسمتی از این بیانیه از صدور قطعنامه کمیته سوم سازمان ملل متحد درباره ایران نیز استقبال شده و آمده است:
من از تصویب قطعنامه درباره ایران استقبال می کنم که خاطر نشان می کند وضعیت حقوق بشری همچنان وخیم است و مستلزم اقدام فوری است هرچند اذعان می کند نشانه های کوچکی از پیشرفت مشاهده شده است. نگرانی های مهم درباره افزایش استفاده از مجازات مرگ در ایران همچنان باقی است که شامل بزهکاران نوجوان و جرایم نه چندان جدی می شود، به ادامه سرکوب برخی از آزادی های اساسی برای شهروندان ایران شامل آزادی دین و عقیده و آزادی بیان مربوط می شود.
در ادامه این بیانیه درباره مسائل حقوق بشری در سوریه، میانمار وکره شمالی نیز اشاره و موضع گیری شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: