ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:18 | مه18 تهران

تاکيد ايران و قزاقستان بر آغاز فصل جديد همکاری های اقتصادی

تاریخ: 04:00, 25-11-2015.

تهران. چهارشنبه، 24 نوامبر 2015 میلادی برابر با 4 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن وتجارت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با عزم دو طرف، فصل جدید همکاری های اقتصادی، تجاری و صنعتی ایران و قزاقستان دوباره آغاز شود.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با ارلان ادریسوف وزیرامور خارجه کشور قزاقستان افزود:‌ توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی در جمهوری اسلامی ایران، توسعه خطو ط کشتیرانی، سرمایه گذاری های مشترک و همکاری در بخش های کشاورزی از موارد همکاری دو کشور محسوب می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد می کنیم در ابتدا بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور با قابلیت ها و ظرفیت ها از نزدیک آشنا شوند.
در ادامه این دیدار، وزیر امورخارجه قزاقستان گفت: برای ارتقای سطح همکاری های دو کشور لازم است کار گروه مشترکی برای شناسایی ظرفیت های همکاری و سرمایه گذاری ایجاد شود.
ارلان ادریسوف گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای هدف قزاقستان برای تامین فولاد است.
وی افزود: ایجاد خطوط ریلی منتهی به بنادر ایران، گسترش خطوط کشتیرانی از چین به بندر عباس همچنین بندر انزلی، تامین لوکوموتیو های برقی، حضور کشاورزان ایرانی در زمین های کشاورزی قزاقستان برای سرمایه گذاری مشترک در این بخش می تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: