تلاش ايران برای جذب سرمايه‌گذاری در بخش گاز

تاریخ: 05:07, 24-11-2015.

تهران. سه شنبه، 23 نوامبر 2015 میلادی برابر با 3 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه گفت ایران ظرفیت صادرات گاز طبیعی خود را به شدت افزایش داده و آماده برداشته ‌شدن تحریم‌های بین‌المللی است.
بنا بر این گزارش، وی این اظهارات را در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران و در تلاش برای جلب سرمایه‌ گذاری عنوان کرد.
روحانی در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز، خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سران کشورهای دیگر از جمله الجزایر، نیجریه، و ونزوئلا گفت ایران به دنبال مشارکت بین‌المللی برای توسعه ذخایر وسیع نفت و گاز خویش است.
وی گفت: از مقامات کشورهای عضو این گروه دعوت می‌کنم با ایران مشارکت و در توسعه منابع گازی ایران با منافع مشترک سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: ایران آماده ایفای نقشی بزرگ‌تر در تامین گاز است.
نشست سران این مجمع در تهران که کشورهای بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی و امارات نیز عضو آن هستند یک هفته قبل از اعلام قراردادهای تازه ایران برای توسعه نفت و گاز در آینده است.
روحانی گفت ایران دو سال برای افزایش ظرفیت تولید گاز خود از طریق خط لوله به کشورهای همسایه یا محموله‌های گاز مایع تلاش کرده است.
تولید گاز ایران در سال 2012 و پیش از اعمال تحریم‌ها با دو برابر افزایش به 160 میلیارد و پانصد میلیون متر مکعب رسیده بود.
روحانی گفت این ظرفیت در دو سال آینده به بیش از 1 تریلیون متر مکعب خواهد رسید.
وی گفت: مراحل مقدماتی برای انجام سرمایه‌گذاری لازم توسط دولت پیموده شده است.
وی افزود: معتقدیم با توافقات اخیر میان ایران و گروه 1+5 وضعیت به سرعت تغییر می‌کند.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز که 12 کشور عضو آن هستند مجموعاً دارای 67 درصد از ذخایر گاز طبیعی ثابت‌شده جهان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: