ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:52 | آوریل29 تهران

مذاکرات اميرعبداللهيان و نماينده بان کی مون در مذاکرات يمن

تاریخ: 05:55, 19-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 18 نوامبر 2015 میلادی برابر با 28 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن و معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران در آستانه دور دوم گفتگوهای گروه های یمنی آخرین تحولات این کشور و نتایج تلاش ها و رایزنی های نماینده سازمان ملل با نمایندگان احزاب و طرف های سیاسی درگیر در یمن را بررسی کردند.
بنا بر این گزارش، حسین امیرعبداللهیان در این نشست با قدردانی از تلاش های پیگیر و فشرده نماینده دبیر کل سازمان ملل برای برگزاری گفتگوهای گروه های یمنی در ژنو و بازگشت به هر چه سریعتر ثبات و آرامش به این کشور ابراز امیدواری کرد: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دوره از گفتگوها به توافقی پایدار و برگزاری انتخابات واقعی در یمن منجر شود .
معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر لزوم برقراری آتش بس و رفع محاصره یمن افزود: گفتگوهای ژنو و ابتکار عمل سازمان ملل وقتی موفقیت آمیز خواهد بود که برای مقابله با تروریسم چاره اندیشی شود در غیر اینصورت هر گونه راه حلی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید .
امیر عبداللهیان تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران امنیت یمن، عربستان و منطقه مهم است اما عربستان نمی تواند امنیت دیگران را به خطر بیاندازد تا امنیت خود را تامین کند زیرا این تناقض است .
وی افزود: تهران از محوریت سازمان ملل متحد در حل سیاسی مسئله یمن و مبارزه جدی با تروریسم حمایت می کند .
نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این دیدار با اشاره به آخرین تلاش ها و رایزنی هایش با برخی کشورها و نمایندگان طرف های درگیر در یمن توافق هفت ماده ای مسقط و مفاد قطعنامه های سازمان ملل را اساسی ترین محور گفتگوها دانست .
اسماعیل وُلد گفت: همه طرف های داخلی وخارجی در یمن پس از هشت ماه جنگ به این نقطه رسیده اند که یمن راه حل نظامی ندارد و فاجعه انسانی در این کشور به مرحله خطرناکی رسیده است .
وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیر گذار در منطقه دانست که نقشی تعیین کننده در مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه در یمن دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: