ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:53 | مه21 تهران

معاون نخست وزير روسيه امروز به تهران سفر می کند

تاریخ: 01:40, 18-11-2015.

تهران. چهارشنبه، 17 نوامبر 2015 میلادی برابر با 27 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون نخست وزیر روسیه به منظور دیدار دو روزه از ایران امروز وارد تهران می شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از ایتارتاس، دیمیتری روگوزین در دیدار رسمی خود از ایران با سورنا ستاری معاون رئیس جمهور ایران در حوزه علوم و فن آوری، حسین دهقان وزیر دفاع و محمود واعظی وزیر ارتباطات، اطلاعات و فن آوری این کشور دیدار و گفتگو می کند.
درخلال دیدار مقام روسی از تهران، کمیسیون مشترک ایران و روسیه به ریاست روگوزین و ستاری در تهران برگزار خواهد شد.
این کمیسیون درحاشیه برگزاری نمایشگاه هوا- فضای اگوست ماکس اپوستروف 2015    با هدف تقویت همکاری های علمی و فن آوری های پیشرفته با توافق تهران و مسکو راه اندازی شد.
در این کمیسیون مقامات ایران و روسیه در باره همکاری های مربوط به طرح ها و برنامه های بلند مدت که منافع رقابتی دو کشور را در بر گیرد توافق کردند.
اعضای این کمیسیون، صرفنظر از مقامات دولتی دو کشور، شامل دانشمندان، کارشناسان و متخصصان فن آوری نیز می شود.
سورنا ستاری در مراسم امضای سند همکاری کمیسیون فعالیت های علمی و فن آوری، بر تقویت همکاری های علمی و فن آوری دو کشور تاکید کرد.
دیمیتری روگوزین همچنین نظارت بر صنعت هوافضا، کشتی سازی، عملیات دریایی، جلوگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و تولیدات دفاعی روسیه را برعهده دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: