ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:38 | مه17 تهران

فاينانس بانک توسعه صادرات ايران در آفريقا

تاریخ: 10:09, 17-11-2015.

تهران. سه شنبه، 16 نوامبر 2015 میلادی برابر با 26 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از فاینانس این بانک برای سه کشور آفریقایی و طرح‌های جدید برای بانک‌های خارجی خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه هدف ما کمک به تسهیل مبادلات تجاری با دیگر کشورهاست، گفت: 80 درصد منابع این بانک ارزی و 20 درصد ریالی است.
وی افزود: در ‌آینده نزدیک با حذف تحریم‌ها روابط کارگزاری این بانک با سایر کشورها از جمله آفریقای جنوبی برقرار می شود و از کارگزاران بانکی می‌خواهیم زمینه‌های روابط بانکی با بانک‌های آفریقایی را فراهم کنند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران افزود:‌ در حوزه بانکی علاوه بر روابط کارگزاری گشایش انواع اعتبار اسنادی، دریافت و اعطای خطوط اعتباری و صدور حواله ها از برنامه‌های ما با بانک‌های خارجی خواهد بود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین به طرح اعتبار خریدار هم اشاره کرد و گفت: طرح ‌هایی که در کشورهای دیگر است با فاینانس بانک توسعه صادرات ایران تأمین می شود که اکنون این فاینانس را برای کشورهای سودان، جیبوتی و مالی انجام داده‌ایم و امیدواریم افزایش یابد.
صالح‌آبادی همچنین گفت: شرکت‌های خدمات فنی- مهندسی ایرانی در خارج از کشور وقتی پروژه‌ای را می‌پذیرند نیاز به گرفتن فاینانس دارند که بانک توسعه صادرات ایران به دنبال ایجاد خطوط اعتباری ویژه‌ای در این زمینه هم است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: