ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:06 | جولای01 تهران

امضای سند بازطراحی راکتور اراک تا عصر امروز

تاریخ: 11:10, 16-11-2015.

تهران. دوشنبه، 15 نوامبر 2015 میلادی برابر با 25 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران دیروز گفت: سند بازطراحی راکتور اراک تا عصر فردا پس از امضای نهایی، منتشر می‌شود.
بنا بر این گزارش، سید عباس عراقچی گفت: مذاکرات درباره این سند به اتمام رسیده و ایران و 1+5 درباره آن به توافق رسیده اند و مراحل اداری امضای وزرای خارجه هفت کشور و اتحادیه اروپا طی شده است.
وی گفت:‌ این سند 8 امضا خواهد داشت به نحوی که وزرای خارجه ایران و 1+5 و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را امضا می‌کنند. سند اکنون در حال گردش کار میان پایتخت‌هاست تا آن را امضا کنند.
عراقچی افزود: طبق خبری که دیروز از خانم اشمید معاون خانم موگرینی دریافت کردم تقریباً همه، جز دو سه کشور آن را امضا کرده‌اند که آن هم در حال انجام است.
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها تاکنون سند بازطراحی رآکتور اراک را امضا نکرده اند اظهار داشت: اسامی خیلی مهم نیست، این کاری صرفاً اداری است، باید برود امضا شود و برگردد، اولویت خاصی ندارد. این گونه نیست که کشوری مخالف باشد.
وی گفت: طبق اطلاعی که دیشب خانم اشمید به من داد همه امضاها تا عصر فردا جمع آوری و منتشر خواهد شد.





به اشتراک گذاشتن اخبار: