ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:23 | ژوئن30 تهران

ايران خواستار تحویل زنده ديپلمات بلند پايه اين کشور از عربستان شد

تاریخ: 02:52, 12-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 12 نوامبر 2015 میلادی برابر با 21 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران چهارشنبه اعلام کرد سفیر سابق این کشور در بیروت که در ازدحام مرگبار مکه در اواخر سپتامبر ناپدید شده، ‌زنده است و از ریاض خواست تا او را زنده تحویل این کشور دهد.
بنا بر این گزارش، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در شبکه تلویزیونی عربی المیادین که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرد گفت: اطلاعات ما نشان می دهد رکن آبادی همچنان زنده است و ما از عربستان سعودی می خواهیم او را زنده به ایران تحویل دهد.
غضنفر رکن آبادی 49 ساله بین سال های 2010 تا 2014  سفیر ایران در بیروت بود. این شغل به سبب روابط تنگاتنگ بین ایران و جنبش حزب الله لبنان،‌ جنگ سوریه و همچنین نزدیکی با اسرائیل به شدت حساس است.
در هفته های اخیر، ‌برخی از رسانه های ایرانی به احتمال ربوده شدن رکن آبادی پس از ازدحام مکه که بیست و چهارم سپتامبر به کشته شدن 2236 نفر از جمله 464 ایرانی منجر شد،‌ اشاره کرده اند.
ایران اکثر اجساد ایرانی های جان باخته در این فاجعه را دریافت کرده است اما اجساد حدود 15 نفر از اتباع این کشور از جمله رکن آبادی همچنان ناپدید است .
روابط بین ایران شیعه و عربستان سعودی سنی در ماه های اخیر به شدت به وخامت گراییده است.
این دو کشور نه فقط در باره سوریه بلکه درخصوص بحرین، یمن و نیز درخصوص لبنان با هم اختلاف نظر دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: