روحانی خواستار بازگشت آوارگان فلسطينی به سرزمين خود شد

تاریخ: 03:59, 12-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 12 نوامبر 2015 میلادی برابر با 21 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد رژیم اسرائیل ابداً مشروعیت ندارد و فلسطینیان باید درباره ایجاد کشور مستقل فلسطینی با مرزهای پیش از سال 1948 (اعلام موجودیت رژیم اسرائیل) رای گیری کنند.
بنا بر این گزارش، روحانی در گفتگو با چند رسانه فرانسوی گفت: اسراییل ابداً مشروعیت ندارد به همین خاطر است که ما هیچ رابطه ای با آنها نداریم زیرا ما این رژیم را مشروع نمی دانیم؛ ما عقیده داریم همه آنهایی که اصلیت فلسطینی دارند و به ویژه آنهایی که در حال حاضر در کشورهای دیگر آواره شده اند باید بتوانند به سرزمین اجدادی خود بازگردند؛ باید انتخاباتی همگانی با نظارت سازمان ملل در این باره برگزار شود و نتیجه آن هر چه باشد، ما آن را می پذیریم.
روحانی در پاسخ به این که نظر خود را شفاف تر و با صراحت بیشتری بیان کند گفت در مورد ایجاد دو کشور (یکی فلسطین و دیگری اسرائیل که در کنار یکدیگر باشند) سخن نمی گوید بلکه منظورش یک کشور است.
وی گفت ما می گوییم همه باید بتوانند در سرتاسر اراضی فلسطینی، آنطور که در مرزهای پیش از سال 1948 بود، در یک رای گیری شرکت کنند؛ ما می گوییم همه یهودیان، مسلمانان، مسیحیان و همه اشخاص که اصلیت فلسطینی دارند و اکنون آواره هستند باید بتوانند به فلسطین بازگردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: